Taxatie stap voor stap

Zodra je per e-mail of telefonisch contact met ons hebt opgenomen, bespreken we eerst wat er getaxeerd moet worden, wat het doel van de taxatie is en het bijbehorende tarief. Deze opdracht wordt daarna door ons vastgelegd in een opdracht tot dienstverlening. Zo zijn de verwachtingen én de kosten vooraf duidelijk.

Vervolgens gaan we een dossier opstarten van jouw taxatieobject.

We maken hiervoor een afspraak om het te taxeren pand en omgeving persoonlijk te komen bekijken en foto’s te maken. Tevens verzamelen we relevante informatie via diverse bronnen zoals het kadaster, de gemeente, bodemloket, de eigenaar zelf, online databases, etc.

Daarna beoordelen wij alle verzamelde informatie en komen we tot een concept taxatierapport. Dit sturen we naar je door. Aan de hand van eventuele extra input en informatie stellen wij daarna een definitief taxatierapport op voorzien van alle bijlagen. 

Heb je na afloop nog vragen over het rapport? Natuurlijk staan wij dan ook voor je klaar om vragen te beantwoorden en uitleg te geven.

Richtlijnen taxatierapport

Onze rapportages kennen een heldere opbouw en volgen de richtlijnen van gerenommeerde (internationale) instanties, zoals de NRVT en de RICS. De taxatierapporten zijn toegesneden op het gewenste doel: jaarrekeningen, financieringen, koop- of verkooptransacties, overnames, faillissementen en fiscale kwesties.

Contactgegevens

Taxatieburo De Kempen
Markt 32b
5521 AN Eersel

Bedrijfsgegevens

Bank: NL63 INGB 0008 6353 78
BTW-id: NL861925300B01
KvK: 81092245

Scroll naar boven